Comet fungerer som bindeled til internationale markeder gennem hurtig og effektiv visumhåndtering, legalisering, oversættelse, globale mobilitetsløsninger og dokumentlogistik.

Comet hjælper virksomheder og privatpersoner med at gøre det let at rejse ud og operere lige så effektivt på det internationale marked som derhjemme. Vi åbner verden for dig og din virksomhed. Vores mission

Verden har ændret sig betydeligt siden vores opstart i 1985. Dengang stod forretningsrejsende selv i kø på ambassaderne og ordnede deres egne visumansøgninger. Nogle sendte dokumenterne med taxaer, sekretærer eller bude med vekslende held.

Det lagde kimen til vores forretningside: at håndtere visumansøgningen for kunden, så der frigives tid, som kan anvendes til bedre formål med færre bekymringer og udgifter. Det samme var gældende for andre vigtige opgaver i relation til internationale aktiviteter, som f.eks. officiel verificering af kontrakter, patenter og andre forretningskritiske dokumenter via Handelskammeret og andre juridiske instanser, samt hurtig og korrekt oversættelse af certifikater, beviser og tilsvarende dokumenter til og fra alle sprog.

Virksomhederne var dengang – og er stadig – altid under pres i forhold til tid og personale og ikke i stand til at håndtere disse professionelle opgaver på en omkostningseffektiv måde.

Derfor skabte vi vores eget marked. Vi opfyldte et stort, men uudtalt behov, med vores professionelle, hurtige og pålidelige tjeneste, der gjorde det betydeligt lettere for virksomhederne at operere på internationale markeder. Siden dengang har vi opbygget en dominerende tilstedeværelse på det nordiske marked for forretningsrejser og kan nu se tilbage på over 30 års exceptionel service med vores kunders behov i fokus.

Som en førende nordisk servicepartner for konsulære oplysninger og dokument- og visumhåndtering skal Comet gøre det lettere at drive forretning med succes i en stadig mere åben verden. Vores vision
Hver gang jeg har spørgsmål om visum eller legaliseringer, kan jeg stole på, at de giver mig vejledning, hjælp og gode råd Grete Hough, Norwegian Refugee Council
Comet gør altid en ekstra indsats for at sikre, at vores ansøgninger bliver behandlet hurtigt og korrekt, så vi kan overholde vores ofte meget korte frister. Comets konsulenter vejleder os og får os altid til at føle os trygge gennem hele processen. Annika Bloch Christensen, Chief of Staff, Drive Studios
Comet Consular Service opfylder de forpligtelser, vi har over for vores kunder i forhold til beskyttelse af persondata og sikkerhed, og behandler følsomme oplysninger på en pålidelig og tillidsvækkende måde. Monica Mascarenhas & Annette Fogt, Visa Consultants, American Express Global Business Travel
Vi sender ofte medarbejdere ud til opgaver i lande med relativt komplekse visumkrav. Comet er helt afgørende i denne proces med deres fremragende viden og professionelle tilgang. Dorthe Pedersen, Management Secretary, Riantics A/S

Computere og informationsteknologi har skabt et nyt forretningsmiljø, som er under stadig forandring og domineres af globale markedspladser, små avancer, just-in-time-logistik og stadigt hårdere konkurrence. På trods af det nye digitale miljø er det fortsat afgørende at være fysisk til stede og møde sine forretningspartnerne ansigt til ansigt.

Denne stadigt mere sammenkoblede verden står i skarp kontrast til de komplekse processer for visumansøgning og legalisering. Ambassadernes skiftende åbningstider og komplicerede rutiner gør visumprocessen til en bekostelig og tidskrævende udfordring for den enkelte rejsende eller koordinator.

Vores tjenester koster selvfølgelig noget – men væsentligt mindre, end du ville bruge på selv at håndtere alle processerne, fordi det ikke er din kerneforretning at stå i kø på ambassaden.

En typisk visumansøgning for en individuel forretningsrejsende kræver mindst:

  • At man finder, får bekræftet og læser op på de relevante oplysninger
  • At man finder, udfylder og dobbelttjekker det rigtige ansøgningsskema
  • At man tager til ambassaden flere gange på forskellige dage og betaler på stedet
  • At man står i kø på ambassaden
  • At man betaler for ekspreslevering eller må afsted igen for at hente dokumenterne

Disse opgaver kræver ofte opmærksomhed og rejseaktivitet i mange timer og nogle gange hele dage med omgående konsekvenser for din kerneforretning. Hvad er en hel arbejdsdag på kontoret værd for dig?

Vores succes bygger på vores erfarne og vidende medarbejdere, stærke servicegener og produkter med et konkret formål og værdi

  • Vi tager os af alt det indviklede, giver al den nødvendige information og løser alle problemer, der måtte opstå, så du kan overholde din deadline. Vi får dig frem til rette tid og rette sted med alle dine papirer i orden.
  • Vi tilbyder en simpel, pålidelig og omkostningseffektiv løsning og ét samlet kontaktpunkt for alle dine behov for visum og legalisering.
  • Vi giver dig et bedre overblik over omkostningerne, lettere fakturering og håndtering af gebyrer.
  • Vi hjælper virksomheder med at overholde reglerne, når de begiver sig ud på nye markeder med komplekse regler og bestemmelser.
image description

Vores virksomhedsledelse

  1. Mats Collberg

    Chief Executive Officer

    matcol@cometconsular.se

  2. Mikkel Sloth Wismann

    Chief Operating Officer

    mikwis@cometconsular.dk

  3. Anna-Lena Wikström

    Chief Financial Officer

    annwik@cometconsular.se

  4. Cattis Bragman

    Director HR & Administration

    catbra@cometconsular.se

  5. Roger Aanderud-Larsen

    Chief Information Officer

    rogjoh@cometconsular.no

  6. Liselotte Carlén

    Strategic Senior Advisor

    liscar@cometconsular.se

Kvalitetspolitik

Vores kvalitetspolitik fastlægger de grundlæggende principper for, hvordan vi skal handle, og hvilken indstilling vi skal have til vores virksomhed, så vores service til vores kunder bliver opfattet som den bedste på markedet.

  • Vores vigtigste kvalitetsmål er vores kunders tilfredshed med vores service.
  • Vi opstiller tydelige mål og standarder og måler jævnligt vores resultater. Vi har opnået den rette kvalitet, når vi har opfyldt de opstillede mål.
  • Vi prioriterer forebyggende løsninger og bestræber os på at levere en fejlfri indsats på alle områder. Vi stiller præstationskrav, som vi jævnligt formidler til hele organisationen for at sikre, at arbejdet udføres i overensstemmelse hermed.
  • Vi ved, at kvalitet er et personligt ansvar og en opgave for den enkelte. Konstant forbedring er en naturlig del af arbejdet hos Comet Consular Services.
  • Det er vores mål at opbygge en virksomhed, som medarbejderne er stolte af at arbejde i, som kommunikerer med medarbejderne, lytter til dem og kommer med passende svar, værdsætter dem og investerer i dem.

Miljøpolitik

Vi skal til enhver tid og med udgangspunkt i vores kunders krav og Comets egne ressourcer og forudsætninger, stræbe efter at:

  • Reducere miljøpåvirkningen fra vores køretøjer.
  • Konstant forbedre virksomhedens drift fra et miljømæssigt perspektiv.
  • Overholde gældende miljølovgivning, andre samfundsmæssige krav og vores kunders behov.
  • Opnå Comet Consular Services’ miljømål.
  • Sikre, at vores indsats er styret af, hvad der er økonomisk forsvarligt, teknisk muligt og miljømæssigt motiveret.
Comet Consular Services er medlem af